Promotiefilmpje voor lancering Jong KNHG

Tijdens het KNHG jaarcongres op 4 november 2016 werd de jongerenafdeling van de organisatie voor historici gelanceerd. Jong KNHG is ambitieus: het wil bovenal bruggen slaan tussen de gevestigde historici en jonge studenten of alumni. Jonge historici hebben het niet makkelijk op de arbeidsmarkt en kunnen de hulp van het KNHG in de vorm van lezingen, congressen en workshops goed gebruiken. Om een breed publiek te bereiken en het stoffige imago van de gevestigde historici van zich af te werpen vroeg Jong KNHG aan Jaar & Dag om een kort filmpje te maken ter promotie van de nieuwe afdeling. Tijdens het jaarcongres werd het filmpje vertoond en vervolgens verspreid via sociale media.

  • In opdracht van Het Koninklijk Nederlands Historisch Genootschap
  • Jaar 2016
  • Reactie "Met veel plezier hebben wij samengewerkt met de historici van Jaar en Dag Media. In korte tijd hebben zij met de weinige middelen die we beschikbaar hadden een uitstekend promotiefilmpje in elkaar weten te draaien. Machiel en Marlinde waren vindingrijke meedenkers, en we zijn als Jong KNHG erg tevreden met het resultaat."